torsdag 5 juli 2012

Några timmar.





Tidigt på morgonen tog han ut alla sina bilar på balkongen och jag planterade om våra tomater i en större kruka. På förskolan lämnade vi minibrownies till personalen och jag skämdes utanpå för att vi visst förväxlat tider. Nej han skulle inte vara ledig idag. Och inombords, för att jag lämnar honom några timmar fast jag är ledig. Men det får man väl? Någon gång sådär. Så att man har chans att hinna ikapp sig själv. Det händer liksom inte annars...

Och sen. Fyra typiska Nanna-timmar. Plocka lite här, putsa lite där, dammsuga en sväng, arrangera om någon blomma, ta nån bild här och där och hela tiden tankarna på att jag ju borde slappna av. Jag har lyssnat på Klara Zimmergrens sommarprat under tiden, och det var väldigt bra. Det hon sa. hur hon sa det. Lyssna tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar