torsdag 24 januari 2013

Ordningen hos oss.


Ordning och reda är Fabrikens tema idag.
Jag vet inte om det är så mycket ordning och reda över mig. Kanske på ytan. 
Jag försöker i alla fall att hålla ordning. Inuti, och i lådor och skåp är det ofta kaos och stök.

Men. För att hålla det fint i vår tvåa så är det förvaring som gäller. 
Korgar och förvaringsäpplen tycker jag är bra att ha i varje rum. I äpplet finns legot,
i farmors gamla korg finns alla bilar. Under plädarna finns lillans skallror och annat.

 Jag vill kunna förvara och sortera barnens leksaker i sådant som jag själv tycker är fint och som 
kan funka i alla rum. Barnen leker ju helst där vi vuxna är.

Sen är jag lite smått tokig i fina askar, lådor och boxar. Där förvaras allt från knappar, nål och
tråd, till kameratillbehör, hårfön och locktång. Var sak har sin plats. Typ.

Kolla in hos Fabriken för mer ordning och reda tips.

Ps. Äpplet kommer från Mokkasin och korgen med plädar från Plantagen om nån undrar.

10 kommentarer:

  1. Jättefint! Hade aldrig gissat att ni bodde i en tvåa, ni verkar ha det så luftigt! Ja, missförstå mig rätt alltså - jag menade det som en komplimang! :)

    /Sarah

    SvaraRadera
  2. Såg ju hur ordningsamt som helst ut! Älskar ert golv, det ser ut som det perfekta trägolvet tycker jag. Sen blir jag nyfiken på var den där djurmasken kommer ifrån? Har nämligen en liknande som jag köpte i norra Argentina...

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla, ska skriva om golven i nåt inlägg framöver eftersom jag vet att fler undrar över dem..
      masken är från HAY inköpt på artilleriet. Kul att du har en liknande. Ha en fin helg!

      Radera
  3. Verkligen fina korgar! Det är ju både snygg och praktisk förvaring

    SvaraRadera
    Svar
    1. snyggt och praktiskt är en bra kombo helt klart:)

      Radera
  4. Det ser jättefint ut! Gillar också askar och korgar av olika slag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack Karin! Var himla fint inne hos dig också på temat.

      Radera