måndag 4 mars 2013

Om Zizustadt och en film jag såg.


Jag bryggde en hel kanna kaffe till mig själv på morgonen.  Kände på mig att det kunde behövas. 
Och linnetyget ligger kvar sen helgen. 

En film vi såg dröjer sig kvar i sinnet, liksom låten i slutet av filmen. 
Min ungdoms kärlek hette den, en fransk variant av Roy Anderssons En kärlekshistoria.
 Finstämt, vackert och smärtsamt. 
Se den tycker jag...

Idag jobbar jag med kartan. Det borde väl inte ta sån tid eller vara så svårt kanske ni tänker. 
Men det har varit saker på vägen som gjort det lite krångligare än jag trodde.
Men nu har några saker lossnat och jag tänker att 10 april är min dead line. 
Sen ska den finnas att beställa.

Och jag har letat fram boken. För ja, det finns faktiskt en bok om kartans historia 
och ett register över dom 1500 gatorna och platserna. Och jag planerar färger och text och 
hur den ska levereras. Ett himla kul jobb faktiskt.

6 kommentarer:

  1. Tack för musiktipset! Perfekt, behöver lite nytt att lyssna på.

    SvaraRadera
  2. Men fy vad kul! Bra jobbat!
    Låter som ett otroligt roligt jobb. Visst behöver man nåt sånt att pyssla med också, jag blir en bättre mamma då tror jag. Nåt vuxet, eget och kreativt.

    SvaraRadera
  3. Hej fina i dagen! tycker om ditt bord..dina pyssel..det blir rart det där med kartan tänker jag. små söta fötter..

    kramar en tisdag, Lycke

    SvaraRadera
  4. Tack för filmtipset, jag som tycker om både Roy Andersson och Franskt.. så det borde inte gå fel! Kram Elina

    SvaraRadera
  5. Åh koppen på överesta bilden, vet du vad den heter? Jag har just hittat två likadana själv, och är så nyfiken på vart den kommer ifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte dom på loppis och tyvärr står det inget under så jag har ingen aning. Mönstret ser ut lite som swedish grace tycker jag.. Men som sagt, helt omärkta. Fin påsk!

      Radera