torsdag 7 mars 2013

Våren...


Du. Idag är det vår i luften. Vårhimmel.

Jag är inte typen som plockar in kvistar och pinnar även om det är fint hos andra.
Jag köper knoppiga nejlikor i vårig färg och får mycket mer idéer och lust på våren.
Allt jag gör blir ganska skevt och operfekt. Ungef'är som livet. 
Men det är ju bra och fint ändå tänker jag.

Jag är oftast tålmodig när det gäller barnen, men när det kommer till pyssel
ska det gå rasande fort och vara enklast möjligt, annars tröttnar jag.

Idag tycks orden mest sväva iväg och jag vet inte om den här bloggposten
får vara med hos Fabriken på temat: plocka in våren. 
Men så här gör jag i allafall:
vackra knoppar i vaser, lillasysters sommarklänning, en halvfärdig vimpel och
skeva pom-poms. Det ger mig en känsla av fest och det är precis så 
våren känns för mig.

9 kommentarer:

  1. Superfint. Det är ofta i det operfekta som man hittar inspirationen, vilket gör det mycket mer intressant. /Hanna

    SvaraRadera
  2. Det är väl skönt att någon kan stå emot kvisthysterin som råder för tillfället (jag kan det inte). ;)

    SvaraRadera
  3. Vackert =) Älskar dom mättade färgerna
    Ha en fin kväll
    /Jennifer

    SvaraRadera
  4. Så himla härliga pudriga våriga färger ... härligt!
    Så klart att du plockat in våren!!!

    KRAM
    u.

    SvaraRadera
  5. Hej! Tack för en underbar blogg! Jag är lite nyfiken på var tyget på soffan kommer ifrån. Vi har en 3- sitssoffa som vi köpte billigt på second hand till vårt förra boende. Nu passar den inte alls in i färgerna där vi bor nu och jag skulle vilja täcka över den med något. Jag har kört med lite olika men allt jag har hemma är för litet och man får helahelatiden rätta till och göra om och det ser alltid lite halvdant ut. Det tyget som du har där över din soffa har verkligen helt rätt färg som jag söker och linne är ju så underbart. Har du några bra tips på var jag kan få tag på något liknande?

    SvaraRadera
    Svar
    1. hej Julia! Ledsen för sent svar.. men jo, det är ett överkast av format dubbel, från hm home... i linne. Perfekt att slänga över soffan om man vill ändra om:) och tack för ord om min blogg. Det gör mig alltid så glad! kram

      Radera