torsdag 25 april 2013

Blommor tankar och förberedelser.



Jag har köpt en ljusrosa hortensia och fått det vackraste lilla silverarmbandet
posten och jag försöker få ihop ett moodboard för april till
fabrikens torsdagstema.
 
Jag förbereder mig inför lördagens basar och öppningen
av min lilla affär för kartan. Jag skrattar och gråter och känner mig både
taggig och mjuk inombords.
 
Jag lyssnar på våren med Laleh och känner mig rätt tjatig emellanåt.
 
Imorgon ska jag fota kartan på riktigt och sen ska ni få se den.
På lördag finns den att köpa till ett förmånligt pris och på söndag öppnar
jag shopen om du vill beställa...


5 kommentarer:

  1. Tack för en fin och inspirerande blogg, den är alltid en fröjd för ögat att besöka.

    SvaraRadera
  2. Hej! Ditt fina fina vitrinskåp som skymtar förbi ibland, hur gjorde du när du målade om det? Var du tvungen att slipa och putsa mycket innan du kunde måla?
    Tack för en superbra blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack snälla för dina ord!
      Åh nej, jag vill att allt ska gå så snabbt när jag drar igång.... inget putsande eller målartvättande här..:) jag bara torkade av skåpet med en fuktig trasa innan jag grundade med vit färg.. sen en ljusljus mintfärg. Jag tänker att det hellre får vara roligt och bli färdigt än att göra det till ett för krångligt och tråkigt projekt som jag aldrig orkar ta tag i. Tycker det funkar rätt bra:)

      Radera
  3. det är livet och här är också både rosor och deras taggar, men solen skiner en fredagmorgon och gör mig mjuk. tycker om armbandet. det enkla enkla..
    Liten äter yoghurt över hela sig..

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  4. Så fint! Ser fram emot att träffas imorgon och att få se kartan. Stor kram och fin fredag till dig.

    SvaraRadera