onsdag 14 augusti 2013

Plädkärlek.


Den rosa översta är jag förälskad i. Jag älskar detaljerna med små sydda kryss och sömmen i kanterna. Om man läser det här inlägget om Numero74 blir man ännu mer
förälskad tycker jag. Man kunde bara önska att det alltid var så.

 
Alpklockan som hänger där var det många som skrev om och den tog nog slut ganska fort i alla fall i storstäderna kan jag tro. Jag fick två stycken av mina föräldrar som dom köpte på något mindre ställe under semestern. Kanske finns den kvar någonstans till 50 % om du har tur. På IKEA alltså.
Jag kommer använda min både som duk, filt, handduk och att bara svepa in mig i på balkongen
när hösten kommer på riktigt. Också underbar i 100% linne.

 
Den grå med vita ränder som skymtar där under kommer från House of  Rym. Den får oftast följa
med mig ner i ateljén. Den syns litegrann här också.
 
 
Den rosa som ligger underst hittade jag på slutrean för under 100 på Hemtex. Gillar
verkligen när man kan blanda, mixa och kombinera budget och lite mer lyx.
 

4 kommentarer:

  1. Jag blir så rosa-sugen när jag ser allt det där!
    Dämpad, smutsig, härlig rosa blir nog höstens färg, visst? Kram!

    SvaraRadera
  2. Så himla fina! Jag skulle verkligen behöva några nya plädar till hösten. Vilket fynd med den rosa, jättefin rosa färg! Kram Elina

    SvaraRadera
  3. Det ser nästan likadant ut i en trådkort i vårt sovrum. Ikea-linne-pläden ligger där och så ett vitt virkat överkast och en blekrosa filt. :-)

    SvaraRadera
  4. Den rosa färgen är underbar! Känner mig också lite småförälskad i den Fina plädar du har hittat!

    Kram Daniela

    SvaraRadera