måndag 16 september 2013

Just nu.

 
Idag började det bara helt fel. Sjukdomar och spöregn och lillasyster som ramlade
ner från sängen. Jag måste verkligen anstränga mig för att minnas dom bästa stunderna
och sluta trycka ner mig själv till en dålig mamma när allt inte blir perfekt.
 
Dagar som den här blir det ännu viktigare för mig att äta bra. Mynta och citron
i vattnet, detoxte och massa nötter och frukt. Ok, två koppar kaffe också för att
bli lite piggare. Och så skriva...
 
Och jag försöker hålla kvar om helgen lite extra. Vi åt hösthallon och
äpplen från träden, gick en regnig promenad och kurade vid öppna spisen och det
där lugnet som man bara hittar på landet... Önskar jag fick lite mer av det.
 
Så där. Från och med nu ska jag vända den här dagen till något bra.
 
Fin måndag till dig.
 

2 kommentarer:

  1. Fin måndag till dig med !
    Vissa dagar blir bara kaos, kaos särskilt med små barn, jag har en strax 3 åring och en 1-åring, känner igen mig i dina tankar.Glöm inte bort att du är den bästa mamman till just dina barn.// Emelie från Alingsås

    SvaraRadera
  2. krya på er!
    och var snäll mot dig själv, det är viktigt.
    kramar

    SvaraRadera