torsdag 26 september 2013

Lite blandat så där.

 
På morgonen sov allihop en timme extra och vi blev en halvtimme sena med allt. Men vi
klarade det utan tjat och det är jag väldigt nöjd med.

 
Jag köpte med mig blommor och rosa bandet till ateljén och hamnade i mitt vanliga villgöraalltpåsammagångkaos.
Lite kartprojekt, lite mail, lite blogg, lite Plazainspiration, lite småhemligt projekt ihop
 

Lite ilska när jag körde fast, och allt försvann i cyberrymden, och lite teriyaki i fönstret med
inspiration från Mokkasin.
 

 
Fast idag är ingen vanlig dag. Idag är en dag jag väntat på länge. För ikväll kommer
min lillebror hem och hälsar på. Han bor i Japan annars sen... 
7 år tillbaka kanske?
 

Han känner inte storebror och har aldrig träffat lillasyster och jag vill ha tid att sitta ner och
prata om livet, om Japan, om kärleken och framtiden och... Sen åker han igen och vi ses
kanske inte på ett år eller så.
 
 
Här är vår dagbädd förresten. Badande i sol idag och skönaste platsen om man behöver
 återhämta sig lite. I övermorgon blir det Basar! kommer du?
 

10 kommentarer:

  1. Japp, lämnar man och barn för lite dyrbar egotid:). De ska hämta mig sen men ändå så härligt att få strosa lite själv och titta på vackra saker! / Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. gör du helt rätt i! Väldigt behövligt emellanåt eller hur? kram och fin fredag!

      Radera
  2. Vad kul att träffa bror igen efter så lång tid! Hoppas ni får det riktigt mysigt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. tack gulliga du, det blir det <3 fin fredag till dig och familjen

      Radera
  3. Ack så fint! Roligt att träffa dig häromdagen, har värsta dumplingscravet efter den dagen.. ;)
    Vet inte om jag får ihop det inför lördagen, verkar som om det blir till att lägga golv och klippa en häck...bäst att passa på när den andra vill och kan :)
    Lycka till! Hoppas ni får en strålande dag, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också varit så där vansinnigt sugen på dumplings sen dess... och fint att ses verkligen!
      Synd på basaren men fattar att du måste fånga läget när det gäller golvläggning osv:) Ses snart ändå <3 kram och fin fredag

      Radera
  4. Hej!

    Hittade din blogg av en slump (tror det var genom en länk i nån anna blogg, eller någon som bara nämnde dig helt enkelt) och nu går jag in här, om inte varje dag, så varje vecka i varje fall. Njuter av dina fina bilder - stileben, färger och stämningar. Märks att du verkligen har en blick för det där! Uppskattar också att du inte bara beskriver ett rosenskimrande liv utan även vågar skriva om livets och vardagens motiga sidor. Trevlig helg och keep up the good work! Kram Emma i Gbg

    SvaraRadera
  5. Hej Emma! Jag blir så otroligt glad över dom orden... det känns väldigt viktigt för mig att få med de olika delarna av livet, det är mycket så jag är som person och även om jag är mån om att det inte ska bli för privat, så vill jag att den som läser min blogg får flera dimensioner av mitt liv. Och att du tycker att jag har blick för det estetiska gör mig så klart också jätteglad! Tack för att du skrev <3 Du bor ju i Göteborg med.. kommer du till basaren tro? kram och fin fredag!

    SvaraRadera
  6. oj, en bror i Japan, sånt fantastiskt land, nyfiken på vad han gör och hur han trivs där. har du hälsat på?
    kramar

    SvaraRadera
  7. Min lillebror har också en förkärlek till Japan. Han har spenderat ett halvår där, och åker snart tillbaks för ytterligare ett och ett halv år. Så nu går vi i familjen och väntar på att han också ska fastna där... :) Missade basaren förresten, så tråkigt att jag var upptagen! Hoppas allt gick fint! Kram/Sarah

    SvaraRadera