fredag 25 oktober 2013

I Zizustadt regnar det och kaninen gråter...

 
Hej lilla bloggen! Just nu har jag problem med bildöverföring på min nya bloggadress.
Det är säkert min dator som är gammal och överfull...
Men då gör jag ett litet gästinlägg här idag tänker jag. För ibland när jag fotat något,
tänkt något eller vill berätta något och det inte går. Då känns det som om jag ska spricka
om det inte får komma ut någonstans.
 
 
Och vad ville jag berätta nu då?
 
  
Jo.
Om Kaninen i Zizustadt och Regn över Zizustadt som länge funnits i mina tankar som
en halvfärdig idé och bygger på mina barndoms fantasier. Ni ser väl kaninen?
Den har alltid funnits där och tittade på mig med sorgsen blick när jag var liten och
sprang upp och ner för trappan.
 
 
Och paraplyet strax under. Alldeles självklart där bland gator, korsningar och boulevarder.
Det här är provtryck men snart finns dom att beställa.

 
Och jag vill inte tjata mig till kommentarer. Jag vet ju inte ens om det är någon som
tittar in här knappt.
 
 
Men så klart vore det hemskt roligt att veta vad ni tycker om det här...
 

Lite pirrigt att bestämma att någonting är definitivt klart. Men jag tror jag är nöjd.
 
Hoppas att du får den finaste fredagen nu och att vi ses snart.
 

14 kommentarer:

  1. Kanonfina bägge två! Men kaninen är nog min favorit, magisk! Väntar ivrigt på att den ska gå att beställa. Fredagshälsningar från en Josefine

    SvaraRadera
  2. Alldeles, alldeles fantastiskt fint tycker jag som alltid sett kaniner eller katter eller elefanter eller vad det nu har varit i kartor och moln och skuggor. Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Första gången jag är på din blogg, hittade hit via Daniella Wittes sida, och så hittar jag dessa helt underbara tryck! Lika vackra båda två och helst hängandes tillsammans.
    Hälsningar
    Eva

    SvaraRadera
  4. Men å vad fina bilder du tagit! Och du vet att jag älskar kaninen och regnet och Zizustadt. Ha den finaste helgen, snart ses vi!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk karta och ja jag ser kaninen. Vad vackert. Tänk att du skapar vidare av vad din far skapade en gång. Kram

    SvaraRadera
  6. Så fina de är och helt självklart med kaninen och regnet där. Superfint stylat också!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Ibland måste man ju bara veta vad folk tycker, och då tycker jag att man får tjata till sig kommentarer ;) Tycker de är superfina för övrigt, sån kul idé!

    SvaraRadera
  8. Superfina såklart! :) Jag funderar förresten på var man får tag på den söta lilla växten som står överst i stringhyllan? :) Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh vad fina! Blir otroligt sugen på att beställa till barnrummet!

    SvaraRadera
  10. Alltså jag älskar dem! Vill köpa så snart de är färdiga. kramkram, ps håller på att maila dig nu.

    SvaraRadera