tisdag 29 oktober 2013

Några favoriter och vem som får en Zizustadt.


Det här är mina favorittröjor för tillfället. Puder och plommonlila. Svart jasmin att smörja
kroppen med. Lilla bruket till händerna och ljus som doftar lavendel.


Mycket tända ljus, helst i loppisfyndat mässing. Senapsgul halsduk och den mjukaste pläden som får följa med mig överallt hela tiden. Och förrförra höstens kängor.
 

Och ett fint fint fint reportage i senaste Plaza interiör stylat av Johanna Bradford och fotat av Patrik Hagborg. Och min Zizustadt får vara med!
 
Den personen som Johan fastnade extramycket för och valde att ge en Zizustadt till
var Jonna som skrev så här:
 
Min dotter som är 3,5 år älskar andra länder och städer och älskar sagor. Själv är jag
jättedålig på att hitta på sagor men den där kartan väcker min fantasi. Så jag skulle rama in tavlan
och ställa den någonstans så jag kan bära med mig den. Tex till toaletten där min dotter på grund
av fel på magen tvingas sitta upp till en timme om dagen. Där skulle vi hitta på historier
om alla som bor på dessa gator och leker i parkerna osv. Hon vill nämligen att jag hittar
på historier när hon sitter där, inte att jag läser.
Så denna karta skulle vara till stor hjälp!
 
Jonna, maila mig på safintjagvill@gmail.com så är snart en karta på väg till dig.
 
Fin tisdag!
 
 
 

5 kommentarer:

  1. Mmmm, plommonlila och puderrosa - är mina älsklingsfärger. Så vackert!
    Kram Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, så fint! Var kommer den senapsgula halsduken ifrån?

      Radera
    2. hej! Och tack :)
      Den kommer från Lindex! Köpte den för bara någon vecka sen..

      Radera
    3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Hej fina du. Alltid lika inspirerande bilder hos dig. Trots din känsla av nedstämdhet så syns det inte i ditt bildspråk. Kram hoppas du känner dig väl till mods. Nu är jag leeeedig fri från jobb.

    SvaraRadera