tisdag 17 december 2013

Snart jul...


Det ligger ett vackert paket här, med gnistrande stjärnor på, och väntar på
att barnen ska öppna det. Mest förväntansfull är nog mamman.
 
Vi drog igång ett pepparkaksbak här på morgonen för att få in lite julfeeling,
men lillan var för trött och åt mest deg. Det blev några tjocka brända hjärtan tillslut
men dom flesta fastnade på plåten.
 
Idag är det en filt över axlarna, tända ljus och ett regn som precis slutat smattra
mot rutan. Jag önskar oss snö i julklapp, för barnens skull och för ljusets skull.
Vi ska fira jul hemma hos oss och i eftermiddag ska vi ta en loppisrunda och
leta upp julporslinet.
 
Och jag vill hinna göra en krans liksom denna. Oj så vackra bilder. Tack Krickelin
för tips.
 
Ha en fin tisdag nu.
 
Ps. Jag har ju glömt att svara... Tavlan med Ö:et är från Röhsska.
 

3 kommentarer:

  1. Så fint!
    Fina P! Min vägrade lussetåget i år med :( Fast i år var jag beredd och slapp bli besviken. Önskar mig också snö, så mysigt det vore, och roligt för barnen.
    Kramar till er!

    SvaraRadera
  2. En sån underbar liten tärna!

    SvaraRadera
  3. önskar mig också snö i julklapp! :)

    SvaraRadera