onsdag 5 februari 2014

Från Stockholm och hemma.


Egentligen hade jag tänkt börja dagen med att momsdeklarera. Men nej, det kändes
inte som en bra start alls. En vitaminboost och kaffe kändes mycket bättre.

Ingefära. Röda och gröna ekologiska äpplen. Grapefrukt och blodapelsin.
Jag fullkomligt älskar doften när ingefäran slungas genom centrifugen.


Något av det mest inspirerande i Stockholm var ett besök på Bergianska trädgården.
Alldeles fantastiskt fin miljö. Väggarna, fönstren, blommorna och träden, det råa och ombonade. 
Det är visst många stylister som lånar detta ställe för styling och det kan man ju förstå.


 Stora fång pioner på borden, söta bakverk, kaffe och champagne. Lite avlägset från 
Februarivardag kan man tänka.


Men att komma hem var himla fint.
Är du verkligen tillbaka nu mamma? Lillasysters ögon fulla med tårar och hårt 
fastklamrande runt min hals. Klappade mina kinder mjukt flera 
gånger, tittade utforskande på mig länge och slappnade tillslut av i min famn.

Tänk att dom små inte förstår att man faktiskt kommer tillbaka.


Italienska företaget Ethimo hade designat möblerna och var också där och berättade om dem.


Här ska man också kunna äta god lunch. Åk hit om du får chansen tycker jag.


Och nu är jag som sagt hemma igen. Vasen är full av poppel. Kaffet är ljummet och 
skrivboken full av jobb att pricka av. Jag och Ulrika har fått ett jätteroligt uppdrag att göra ihop, 
så superkul att det pirrar inombords och jag ska berätta mer snart när det finns några bilder att visa. 
Och kanske att det kommer något mer om Stockholm också.


Som mitt besök på finaste Vintagefabriken och fika med Volang-Linda.
Men det får bli en annan dag. Skön onsdag nu, här är det vår!

6 kommentarer:

  1. vackert på ditt bord, som alltid.
    hur är din februari so far?

    angående post, jag är i israel tom den 16e sen flyger jag till frankrike och nederländerna ett tag. tillbaka i mitten av mars förmodligen. stora kramar till dig, från nyfikenienstrut!

    SvaraRadera
  2. Där hade jag kunnat tänka mig att flytta in en dag som denna..
    Men bara för ett litet tag sen hade jag saknat de små där hemma!
    Bilder på citrusfrukter är alltid underbara, får nog baka något så att jag får fota jag med!

    SvaraRadera
  3. Å jag minns det där att komma hem till barnen när dom var små, deras lycka och iver, saknar verklige ljudet av små springande fötter när man satte nyckeln i dörren. Men stora barn är också fint. //Sanna

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag tittar ofta in på din blogg, tycker att den är så fin. Underbart skrivet om att komma hem till sina små. Det är underbart att få åka bort ett tag, men helt fantastiskt att faktiskt få komma hem igen.
    /Petra

    SvaraRadera
  5. Vad roligt!! Och spännande :) Kan tro at du hade härliga dagar i Stockholm. Lycka till med allt, kram

    SvaraRadera
  6. Grapefrukt... vilken färg! Ser härligt ut!

    SvaraRadera