torsdag 20 februari 2014

Lite jobb, lite sjukt och en längtan som bor i mig.


Från igår.
Lite Sandbergjobb och lite sjukt barn.


Vår i min hall. Tavlor som ska upp eller någon annanstans.
Och vårskor.


Hyllan ovanför storebrors säng som jag ofta tänker att jag vill möblera om i. 
Och rensa.


Och köksbordet som jag helst vill kasta ut redan idag mot ett gammalt 
mörkt träbord.

*

Det är mycket tapeter och tyger och bilder och vackraste skymningskuddar 
som cirkulerar i mitt huvud just nu.

Men också oro över barnens förskola, Parislängtan, längtan efter att 
få måla vårt vardagsrum och kök. Att få in det nya bordet här och se hur mina pelargoner
blommar. Att sätta på barnen sommarkepsar, springa riktigt långt en ljummen vårkväll och
doppa huvudet i ett iskallt hav. Och så lite annat så klart. 
Både oro och längtan.



3 kommentarer:

  1. Lite av varje på gång, alltså. Hoppas bara du har mer längtan än oro. Sköt om dig! //Petra

    SvaraRadera
  2. Ja men då fint. Oro får finnas med ju. Men inte för mycket. Den lilla pandan dukade jag fikabord med idag. Han är så söt! Kram!

    SvaraRadera
  3. kramar!
    längtan och oro är kanske min vanligaste kombination....när jag tänker efter.
    inte i paris men väldigt mycket franskt. det är härligt. jobbar så mycket men till helgen blir det äkta fransk croissant.

    ta hand om dig!
    .

    SvaraRadera